نگاهی به آنچه در نهمین روز جشنواره رخ داد، از نمایش گل‌های باوارده در اخرین سانس تا روایتی از شهید بروجردی که مخاطبان را میخکوب کرد.

فجر چهل و یک؛ سکانس نهم/ از سنندج تا پالایشگاه نفت آبادان

شلوغ‌ترین روز جشنواره با اکران ۴ فیلم، روز نهم بود. در آغوش درخت، فیلم اول بابک خواجه پاشا، نخستین فیلم روز نهم بود. فیلمی با محوریت خانواده که سعی داشت تاثیرات طلاق را روی فرزندان را به تصویر بکشد. کارگردان در اغوش درخت در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد که سعی دارد از حال و هوای حاضر در سینما فاصله بگیرد و فیلمی سفید بسازد.

روح‌الله زمانی که پیش‌تر با خورشید اثر مجیدمجیدی در سینما طلوع کرد، در این فیلم نیز به ایفای نقش پرداخت. زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: تمام تلاشم را می‌کنم به کارم در سینما ادامه بدهم و موقعیتی که بدست آوردم را حفظ کنم.

نشست خبری این فیلم نیز با حضور بازیگران کودک آن لحظات جالبی را تجربه کرد که از نگاه عکسان دور نماند.

دومین فیلم را شاید بتوان موردانتظارترین فیلم جشنواره نامید. غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی حامد عنقا که برهه‌ای از زندگی شهید محمد بروجردی می‌پرداخت. فیلمی که ۱۶۰ دقیقه به طول انجامید اما توانست مخاطب را تا لحظه آخر روی صندلی نگه دارد. بابک حمیدیان در نقش شهید بروجردی به اعتقاد بسیاری از مخاطبان و منتقدان درخشان بود و توانست تصویری متفاوت از مسیح کردستان به نمایش بگذارد.

اتفاق جالب دیگر، حضور نوه شهید بروجردی به عنوان بازیگر در فیلم بود که هم‌نامی آن با شهید نیز مورد توجه قرار گرفت.

سمیه بروجردی، فرزند شهید بروجردی نیز برای تماشای غریب در سینما حاضر شد و در گفت‌وگو با خبرنگار قدسینما بیان کرد: فیلم بسیار عالی بود و به خوبی توانسته بود بخش‌های مهم زندگی شهید را به تصویر بکشد.

محمدحسین لطیفی نیز بعد از نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر طولانی شدن پروسه ساخت غریب گفت: پروسه ساخت باتوجه به زمان فیلم به هیچ‌وجه طولانی نبود. ما ۱۶۰ دقیقه فیلم ساختیم و به علت مشکلات کشور حدود ۲۵ جلسه نیز کار ما تعطیل شد.

سومین فیلم، وابل به کارگردانی تورج اصلانی و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی بود که چندان نتوانست رضایت مخاطبان را جلب کند و نشست خبری آن نیز تنها با حضور تهیه کننده و آزاده زارعی بازیگر فیلم برگزار شد. زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار قدسینما بزرگترین چالش خود را در فیلم اینطور بیان کرد:بزرگترین چالش من این بود که بتوانم گریه و بغضم را کنترل کنم. قبل از هر سکانس اشک می‌ریختم تا بتوانم خودم را آماده کنم و این مساله خیلی دشوار بود.

اما روز نهم به علت برخی بی‌نظمی‌ها استثنائا در چهار سانس برگزار شد. گل‌های باوارده به کارگردانی مهرداد خوشبخت که به علت مشکلات فنی به روز اصلی اکران نرسیده بود در آخرین سانس روز نهم و از ساعت ۲۲ روی پرده رفت. با این وجود بسیاری از اصحاب رسانه و منتقدان برای دیدن این فیلم در سینما ماندند. تماشاگران گل‌های با رضایت از سالن بیرون رفتند و با زاویه‌ای تازه از روزهای اغازین جنگ روبه‌رو شدند. فیلم به مقاومت مردم آبادان و کارکنان پالایشگاه نفت می‌پرداخت که سعی داشتند از آن حفاظت کنند.
مهرداد خوشبخت در نشست خبری این فیلم اعلام کرد: هنوز هم معتقدم این فیلم کامل نیست و به وزیر ارشاد هم گفتم که گل‌های باوارده یک ماه و نیم دیگر کار دارد تا تکمیل شود.

درمجموع روز نهم، روزی شلوغ برای اصحاب رسانه بود که فیلم‌های رضایت بخشی در آن اکران شد.

خبرنگار: محدثه مودی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.